Afgelopen week/ last week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nina Blaas - WaarBenJij.nu Afgelopen week/ last week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nina Blaas - WaarBenJij.nu

Afgelopen week/ last week

Door: Nina

Blijf op de hoogte en volg Nina

31 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Na een indrukwekkende eerste week is het alweer zondagavond, een week geleden kwam ik aan in Londen...
Ik heb ontzettend genoten van afgelopen week en heb mijn draai gevonden in Londen, ik kan prima mijn weg vinden hier.

Wat heb ik de rest van deze vanaf donderdag gedaan? Donderdag was de laatste schooldag van de week voor ons, we hebben een make-up les mogen meemaken. Dit was erg leuk, want het wordt erg professioneel gedaan. Ik werd opgemaakt door een erg zwaar opgemaakt meisje, dat er typisch Engels uitzag. Ik was ergens dan wel een beetje bang voor een heel heftig resultaat, maar het is werkelijk prachtig geworden! Ik zal een foto ervan bij het verslag toevoegen.
De rest van de dag is vrij rustig verlopen en heb na school lekker mijn ding gedaan op mijn kamertje.

Vrijdag was een vrije dag voor ons, dus hebben we gemeet met de andere meiden uit ons klas die verspreid over Londen zitten. Met de bus zijn ik en twee klasgenoten naar Victoria in het centrum gegaan en daar hebben we elkaar ontmoet. We zijn met zijn achten naar Buckingham Palace geweest en doorgelopen naar The Big Ben en we hebben natuurlijk veel leuke foto's gemaakt. Het blijft me verbazen wat voor mooie en indrukwekkende stad Londen is!
Na het zien van de culturele dingen, moest er natuurlijk ook nog wat geshopt worden en dat hebben we natuurlijk gedaan in Oxford Street.

Zaterdag was een dag die ik lekker voor mijzelf en wat verplichtingen voor school en mijn volgende studie heb genomen, het was verstandig wat rust te nemen, want het zou die nacht laat worden. Er moet natuurlijk wel gestapt worden in Londen!
In de avond ben ik naar mijn twee klasgenootjes in de buurt gegaan en hebben we ons klaargemaakt en zijn we naar Piccadilly Circus en Leicester Square gegaan. Ongelooflijk hoe mooi en druk het daar is en hoeveel verschillende soorten mensen je ziet! Van normaal casual geklede mensen, tot meisjes met korte jurkjes en enorme hakken eronder. Uitgaan in Engeland staat dan natuurlijk grotendeels ook voor korte rokjes, hoge hakken en zuipen. Zo erg heb ik het niet in Londen gezien, maar daarvoor was het waarschijnlijk ook te toeristisch. Wij zijn dan zelf ook naar een club geweest, genaamd TigerTiger, waar je net gekleed moest gaan. Uiteraard haalt dat niet weg dat we een boel rare kerels tegen zijn gekomen die de show willen stelen met hun dancemoves. Er hing een fijne sfeer en er was leuke muziek.
Rond drie uur sloot de club, hebben we wat gegeten en zijn we terug gegaan met de nachtbus. Opzich zaten er weinig dronken mensen in, maar het rook er wel enorm zuur om het maar even subtiel te zeggen. Ondertussen dat we in de bus zaten hebben we een boel rare dingen gezien. Enorm dronken lui, rare buurten en een heftig gevecht, waardoor je wel weer even anders denkt over het uitgaansleven...

Vandaag heb ik lekker uitgebrakt bij mijn twee klasgenootjes, waar ik was blijven slapen en aan het einde van de dag ben ik weer terug gegaan naar mijn gezellige maar lawaaierige gastgezin.

Ik kijk uit naar komende week! Ik zal tot donderdag weer school hebben en vrijdag komt mijn vriend langs, dus ik kijk er erg naar uit. Ik wil graag nog meer van Londen zien en veel culturele dingen doen. Het shoppen is nu wel gedaan.

Translated in English for school:

Well, the first week has passed by. After an impressing first week, Sunday evening is a fact. A week ago I arrived in London...
I really enjoyed last week and I settled down. Finding my own way is just fine here.

What did I do the rest of this week since Thursday? Thursday was the last schoolday for us, we did participate in a make-up class. That was fun, because it's done in a very professional way. My make-up was done by a girl which had very heavy make-up, she was a typical English young girl. First a was a bit scared of the idea I would also have very heavy make-up, but the result was just stunning! I will add a picture in this travel report.
The rest of the day passed by very peaceful and I did my own things after school in my own room.

Friday we had a day off from school, so we met with the other girls from our class who are staying in other places in London. Me and two other classmates took the bus and we went to Victoria in the City Centre to meet the other girls. With the eight of us we went to Buckingham Palace and we walked to the Big Ben. Of course we took a lot of pictures. I still think it's just astonishing how beautiful and impressing London is!
After seeing some cultural things, we went shopping in Oxford Street

Saturday was a day I took for my own needs en some liabilities I had to do for school or my next study. It wasn't a bad idea to take some rest. because that night it would be late. Of course we had to go clubbing that night in London!
In the evening I went to my two classmates near by, made ourselves ready and went to Piccadilly Circus and Leicester Square. It's incredible how beautiful and crowdy that place is and how many different people you notice. From normal and casual people, to girls with a short skirt or dress with enormous high heels.
Going to clubs in England of course has the stereotype short skirts, high heels and drinking much liquor. I didn't see much of that here in London, but probably Piccadilly Circus is too touristic for that kind of things. We did go to a club called TigerTiger, where you had to be ''Smart'' dressed. That doesn't take away that the club contains a lot of weird dudes who want to steal the show with their dance moves. There was a nice atmosphere and nice music.
At about three o'clock the club closed its doors, we ate something and went back home with the nightbus. In the bus there weren't many drunk people, but there was a very sour smell, if you know what I mean...
While we were sitting in the bus we saw a lot of weird stuff. We saw incredibly drunk people, doubtful neighborhoods and a really heavy fight, that changes your thoughts about going out at night...

Today I just took my rest with two classmates, where I slept that night and at the end of the day I went back to my cosy, but noisy hostfamily.

I am looking forward to this week! I will have school until Thursday and Friday my boyfriend will come over! I really want to see more from London and do many cultural things. The shopping has been done now!

  • 04 Februari 2016 - 10:30

    Frans:

    Nou, helemaal leuk dat je het zo naar je zin hebt ! dikke zoen, papa

  • 10 Februari 2016 - 09:29

    Frans:

    hee Nina, klinkt allemaal geweldig fijn dat je het zo naar je zin hebt, kus papa

  • 10 Februari 2016 - 18:22

    Nina Blaas:

    Het is inderdaad heel erg leuk! Zaterdag ben ik weer terug!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

24 januari ga ik voor 3 weken op uitwisseling naar Londen. Hier houd ik bij wat ik allemaal ga doen en zien!

Actief sinds 08 Jan. 2016
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 2199

Voorgaande reizen:

24 Januari 2016 - 13 Februari 2016

Uitwisseling naar Londen

Landen bezocht: